Venekeelse lapse eestikeelsesse lasteaeda panek ei taga valmisolekut eesti koolis õppimiseks.
Venekeelse lapse eestikeelsesse lasteaeda panek ei taga valmisolekut eesti koolis õppimiseks.
Esiteks tõdesid pedagoogid, et eri emakeelega perede laste õpetamine ühes rühmas on väga raske ülesanne. Siin tuleb mõista, et emakeele arendamine ja võõrkeele õppimine on kaks täiesti erinevat ülesannet, mis nõuavad spetsiifilist lähenemist ja metoodikat.
Näiteks on eesti emakeelega lastel vaja arendada kõnet, muuta see rikkamaks ja mitmekesisemaks, tutvustada abstraktseid mõisteid, rääkida
loodusest,
ilmast,
heast ja
kurjast.
Ja teise emakeelega lastele tuleks esmalt tutvustada põhisõnavara ja lihtsate korralduste mõistmisi, nagu näiteks
„pese käsi“,
«istu lauda“,
«söö suppi“.
Foto: Dmitri Povilaitis
Loe minu artikkel
Добавить комментарий