Miks peab perearsti juurde saamiseks ette registreerima?

Miks peab perearsti juurde saamiseks ette registreerima?
Mitte väga kauges minevikus mindi tervisemure ilmnemisel perearsti kabineti ukse taha ja oodati elavas järjekorras vastuvõtule pääsemist. Tänasel päeval ei jagu kahjuks nii palju tervishoiutöötajaid, et kõigi muredega koheselt tegeleda. Perearstikeskuse poole pöördumine on tekitanud kohalikes omajagu küsimusi, millele aitab vastata Tervisekassa raviteenuste spetsialist Reelika Laht.

Millal tuleks oma perearstikeskuse poole pöörduda?
Kergemate ja iseparanevate tervisemurede korral saab end koduste ravivõtetega ise aidata ega pea tingimata koheselt arsti poole pöörduma. Kasuta koduseid ravivõtteid, kui sul on halb enesetunne, nohu, kurguvalu, köha, palavik, kerge kõhuvalu või lihas- ja liigesvalud.  Kui kerged haigustunnused nädalaga ei kao või hoopis süvenevad, tuleks konsulteerida oma perearstikeskusega.
Selleks, et patsient oleks õigel ajal oma murega õiges kohas, tuleb arstiaja saamiseks kõigepealt perearstikeskusega ühendust võtta, näiteks helistades või kirjutades. Registraator või pereõde paneb teid vastavalt teie tervisemure tõsidusele järjekorda ja te saate abi nii kiiresti, kui võimalik ja vajalik.

Mida tasub teada enne pöördumist?
Enne pöördumist tutvu võimalusel oma perearstikeskuse kodulehega, sest paljud keskused kasutavad digiteenindusplatvormi, mille kaudu saab arsti poole pöörduda. E-teeninduse kasutamiseks pead esmalt sisse logima ja seejärel saad teada anda näiteks enda haigestumisest, paluda kordusretsepti või küsida tervisenõu. Kasu on kahepoolne: patsient saab oma mure detailselt kirja panna ükskõik millisel talle sobival ajal, perearstikeskusel on võimalik oma töötajate tööaega paremini planeerida, suunates abivajaja vastavalt mure kiireloomulisusele ja spetsiifikale kas perearsti, pereõe või mõne muu perearstikeskuses töötava spetsialisti juurde.

Miks mind kõnekeskuse poole suunatakse ja miks selline registratuur on vajalik?
Üle poole Eesti perearstikeskusest kasutavad kõnekeskuse ehk registratuuri teenust, mis aitab pöördujate muredele efektiivsemalt reageerida. Isegi kui perearstikeskusel ei ole võimalik teile kohe vastata, jääb teie pöördumine süsteemi ja teile helistatakse samal päeval tagasi.
Läbi kõnede registreerimise saame veenduda, et patsiendi tervisemure jõuab keskuseni ja temaga võetakse kindlasti ühendust.

Kuidas kõnekeskus toimib?
Kõnekeskuse teenuse abil saab kõnesid sorteerida, neid ootejärjekorda panna, edasi suunata, monitoorida ja dokumenteerida. Samuti saab ootejärjekorras olevatele helistajatele teateid lisada ja vastamata kõnedele tagasi helistada.
Samuti kasutatakse kõnede jälgimist, mis näitab ära kui palju on keegi helistanud, kaua ta on ootejärjekorras olnud ja mis kõnedele on või ei ole vastatud.  Tänu kõnekeskusele on kõik sissetulevad kõned ja kõnede arv ühelt inimeselt näha. Samuti on näha, kui keegi on kõnele juba vastanud, seega jäävad ära korduvad tagasihelistamised.

Kõnekeskus teenuse juures on  suureks abiks järjekorra teated. Kui kõik vastajad on hõivatud, saab patsient ootejärjekorras olles infot teiste võimalike kanalite kohta, kuidas ühendust võtta. Kõnekeskuse teavituse kaudu suunatakse patsiente perearsti digiteeninduskeskkonda, kus helistaja saab oma probleemi digitaalset ära kirjeldada ja temaga võetakse esimesel võimalusel ühendust. Olles teadlik patsiendi probleemist saab õde või arst kaebuste alusel juba edasiste toimingute jaoks tegutsema asuda ning selgema plaaniga patsiendiga kontakteeruda.

Mida pead oma tervise kohta oskama juba läbi telefoni või e-lahenduse öelda?
On väga oluline oma tervisemure ja pöördumise vajadust võimalikult täpselt kirjeldada. Näiteks on telefoni teel vaja registraatorile öelda oma isikukood. Samuti oleks vaja  täpsustada üle, kas haigel on palavik, äge valu vmt. Kui soovitakse retsepti pikendamist, siis peab teadma ka ravimi nime, millele pikendust soovitakse.

Tähtis on, patsient annaks märku, kui tal on raskusi keskusesse kohale tulemisega. Registraator ega pereõde ei pruugi teada, et patsiendil on raskusi liikumisega. Kõiki ravimiretsepte ei ole võimalik minuti pealt pikendada ja kui inimesel ei ole võimalik retsepti alusel minna ravimit ostma järgmine päev, siis seda peaks juba varem mainima, et tervishoiutöötaja jõuaks retsepti samal päeval ära teha.

Millal on kõige mõistlikum kellaaeg perearstikeskusesse helistamiseks?
Kui inimesel on kiireloomuline tervisemure, siis tuleks perearstikeskuse poole pöörduda esimesel võimalusel ehk helistada kohe hommikul, et leitaks võimalikult ruttu vastuvõtuaeg või lahendus murega tegelemiseks.
Kui patsiendil ei ole ägedat tervisemure, mis vajaks kiiremat sekkumist, on mõistlikum helistada õhtu poole, siis pääseb paremini liinile ka kergemate probleemide lahendamiseks.

Kui kiiresti peab perearstikeskus mu vastu võtma?
Üldarstiabi osutaja peab korraldama ägeda tervisehäirega patisendile vastuvõtu samal päeval, teistel juhtudel viie tööpäeva jooksul ehk kõik oleneb patsiendi tervisemure tõsidusest. Enamasti on perearstikeskuses Sinu esmane kontakt pereõde, kes hindab Su terviseseisundit, ravivajadust ja annab nõu paljude terviseprobleemide korral.
https://tervisekassa.ee/

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *